Naivt

Vi är på kalas.

Våra jättesöta, glada barn gör givetvis succé.

En kvinna, sannolikt inte 30 fyllda, gullar och gosar och visar pojkvännen och är helt exalterad.

”Är det inte dags snart?” säger någon och hon svarar:

”Jag älskar barn. Men jag har inte bråttom.”

Och vi känner inte varandra så väl. Och det är liksom fel plats och fel tid, men jag vill säga att hon kanske har rätt – men hon kanske också har fel. Kanske är just de ett par av sex som kommer att ha svårt att bli gravida. Om de börjar nu kanske de har chans att rätta till det.Och har hin hittat rätt pappa finns det ingen anledning att chansa, priset blir för högt om det inte går hem.

Men jag säger inget. Hon frågar om det var jobbigt att adoptera, själva processen, och jag säger nej, inte för oss. Och jag säger inte att precis allting annat var skitjobbigt.

Lämna en kommentar